Sunday, August 22, 2010

ujian menyambut ramadhan....

Salam ramadhan..... lama tak edit blog nie... baru nak blajar mnulis kt blog, terhang la plak....

2 hari sebelum puasa terkena la pulak demam... 
bila nak jumpa doc masa tue la demam nak kebah....jadi xde la doc nk bg antibiotik....
esokan hari deman la lg.... mcm tue la jadinya , selang sehari dua mesti nak demam....
bgn sahur demam, makan ubat g keja ok plak... blik keja sambung balik demam...
ish3... main2 btol anti bodi nie....nasib baik la la baru2 nie doc kata skarg cuaca tak mnentu...mmg musim org demam... so xde la sakit serius... 


tp tue la susah jugakkan puasa masa tgh demam nie....tp ada kawan bitau bitau 
'Sakit tue kan Allah bagi untuk gugurkan dosa-dosa kecil kita.... jadi bersyukurlah.... redha...' ... 
Lagipun lebih ramai lagi orang yang mendapat dugaan yang lagi hebat dari demam yang cikai2 mcm nie kan...
Kat cni cik saya nak kongsi  satu lirik lagu yang cik hijau sangat dengar... da kaitan la dengan muhasabah masa sakit nie.... 1st time saya dengar dulu terus jatuh hati...

Tajuk lagu : Muhasabah Cinta
Artis  : EdCoustic

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini

Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

ok... stakat ini dulu dari saya..daa.....

No comments: